Nigdy Audi nie było jakimś moim szczytem marzeń motoryzacyjnych, ani nawet marką, którą chciałbym za wszelką cenę mieć w swoim garażu.
Nie zrozumcie mnie źle, nie jestem uprzedzony, po prostu motoryzacyjnie to nie to.
Jednak koło Audi Sport Quattro nie da przejść się obojętnie.
Audi Sport Quattro to skrócona odpowiedź wersji Audi Quattro na homologację sportową grupy B. Pojazd zaprezentowano w 1983 roku we Frankfurcie, na targach motoryzacyjnych IAA. Na potrzeby tej homologacji wyprodukowano 220 pojazdów. Samochód można było nabyć od grudnia 1984 roku. Jak donoszą źródła, 170 pojazdów zostało sprzedanych.
Kilka informacji technicznych:
Audi Sport Quattro napędzane było dwudziestozaworowym - pięciocylindrowy silnikiem o pojemności 2.1l z turbosprężarką. Silnik osiągał moc 306KM. Przyspieszenie do setki wynosiło 4,9s, zaś jego prędkość maksymalna wynosiła 250 km/h.
Na tle można wyróżnić wersję rajdową, z tym samym silnikiem, ze zwiększoną mocą, która wynosiła 450KM, a przyspieszenie do setki wynosiło 3.5s.
Kolejna wersja, to ta z dwustu dwudziestu sztuk, w której w ramach powstało 20 sztuk Audi Sport Quattro S1, które miały silniki o mocy 530KM, które zaś osiągały setkę w 2.6s.
Pojawiła się również wersja specjalna, przygotowana na górski wyścig w USA o nazwie - Pikes Peak International Hill Climb, który odbył się w 1987 roku. Była to wersja specjalna Audi Sport Quattro S Pikes Peak, któremu towarzyszyło silne ospojlerowanIe i silnik o mocy 598KM, przyspieszenie tej wersji pojazdu do setki wynosiło 2.5s