Nie wytrzymałem i wymieniłem procka. Teraz gra hula jak radyjko bez panelu w espero #pdk
Miasto już dobija do 260k i zabieram się za dalszą rozbudowę. Póki, co pochwalę się tylko szczytowym osiągnięciem lokalnych inżynierów xD. Wygląda może głupio ale działa znakomicie, więc nie mam powodu, żeby przebudowywać.
#citiesskylines
5f8b2d08-9c99-4527-bdea-2351a8890bbd
Roark

A dlaczego bez przedniego panelu?

maximilianan

@antyrogal błagam powiedz, że masz mody, bo nie uwierzę, że takie skrzyżowanie działa bez ręcznego ustawiania pierwszeństwa

antyrogal

@maximilianan Oczywiście, że z modami. Bez nich gra jest niedorobiona xD

maximilianan

@antyrogal granie bez modów to rodzaj masochizmu. Uwielbiałem patrzeć jak z 3 możliwych pasów był wykorzystywany 1 zarówno do skrętu jak jazdy prosto (bo jebać pozostałe dwa). AI kierowców ewidentnie było trenowane na polskich drogach

antyrogal

@maximilianan Powodem jest to, że AI wybiera "optymalną" trasę w momencie startu i potem jej nie rekalkuluje (ma to sens, bo bardzo obciążałoby to system). Dlatego pojazdy nie omijają korków, ignorują wolne pasy, itp. Ogarnięcie tego w wanilii to masochizm ale ponoć częściowo się da.

maximilianan

@antyrogal pewnie jakby się zrobiło "idealne" drogi uwzględniając ograniczenia silnika to tak, ale to byłaby katorga. Dużo bardziej wolę poświęcić trochę RAM/procesora, żeby komputer wykminił to za mnie

Roark

@antyrogal Prawidłowa odpowiedź, której nie ma w tym shorcie, to "a posiałem gdzieś gwarancję i panel"

WolandWspanialy

@antyrogal A wystarczyło RNG które wybierało by któryś z dostępnych pasów podczas wyliczania drogi i już problem rozwiązany bez konieczności ciągłej rekalkulacji

JonesMajoness

Jakie masz natężenie ruchu? Ja rekordowo dobiłem do 130k i miasto wybuchło z powodu korków :-)

antyrogal

@WolandWspanialy bardzo skomplikowałoby to obliczenia w dużych miastach i obniżyło wydajność.


@JonesMajoness obecnie ok 90-91%. Sam jestem w szoku, że taki dobry wynik osiągnąłem pierwszy raz. Dotychczas max jaki byłem w stanie zrobić to 84%, a wszystko powyżej 80% było dobrym wynikiem. W tym mieście też sporo miałem problemów z korkami ale bezkolizyjne węzły i transport towarów koleją bardzo pomogły. Duży ruch pociągów też był problemem i miałem korki na torach ale też dało się to rozwiązać.

JonesMajoness

@antyrogal jak rozwiązujesz zjazdy z autostrady? Ja mam zjazd turbinowy, długa droga z rondem i zazwyczaj prędzej czy później tworzy się gigantyczny korek xd

antyrogal

@JonesMajoness podobnie, tylko nie zawsze robię ronda. Bezkolizyjny zjazd z autostrady to podstawa ale ważne są też inne kwestie. Osobne wjazdy na strefy przemysłowe i nie puszczanie ciężarówek przez osiedla. W tym mieście zrezygnowałem z dużego zagęszczenia stref handlowych, bo to generowało spore problemy.


Trzeba też znaleźć balans między ilością skrzyżowań a dobrymi połączeniami. Żeby nie było za dużo skrzyżowań (zwłaszcza na głównych drogach i dojazdach na autostrady) a jednocześnie, żeby łatwo dało się dojechać z miejsca na miejsce.


Kluczowy jest też ruch pieszy, rowerowy i komunikacja miejska.

WolandWspanialy

@antyrogal


@WolandWspanialy bardzo skomplikowałoby to obliczenia w dużych miastach i obniżyło wydajność


Skąd wiesz ? I tak aby obliczyć trasę używają jakiegoś algorytmu z teorii grafów więc pytanie ile trzeba by zmienić aby rozkładać ruch po ścieżkach o równej wadze - czyli konkretnych pasach

Nie znam szczegółów implementacji ale dzisiejsze komputery potrafią naprawdę dużo liczyć równolegle a to są dość podstawowe operacje.


Przykładowo masz tutaj co potrafi dobrze napisany silnik, używający GPU do obliczeń trasy


https://www.youtube.com/watch?v=QQzgvYclXqo

antyrogal

@WolandWspanialy nie wiem, bredzę. Jak bym wiedział takie rzeczy to nie siedział bym teraz na portalu im. Tomasza ha xD

WolandWspanialy

@antyrogal Hehe, w sumie to chodziło mi tylko o to że te obliczenia nie wymagają ciągłej rekalkulacji jak wspomniałeś.

Zaloguj się aby komentować