KE na tropie Meta: śledztwo w sprawie modelu „zapłać lub wyraź zgodę”

Meta znów pod lupą KE, tym razem chodzi o zgody na personalizowane reklamy.


Unijne dochodzenie przeciwko Meta może mieć daleko idące konsekwencje, zarówno dla giganta technologicznego, jak i całego sektora cyfrowego. Na szali waży się zgodność modelu biznesowego Meta z regulacjami aktu o rynkach cyfrowych DMA oraz europejskim prawem ochrony danych. Sprawa nabiera kolorytu, gdyż pojawiły się nowe okoliczności, które mogą działać na niekorzyść Meta. [...]


Meta w swoich komunikatach odrzuca zarzuty o niezgodność z europejskim prawem. Firma twierdzi, że jej zaktualizowany model biznesowy nie tylko spełnia wymogi DMA, ale wręcz wykracza poza to, co jest wymagane przez unijne przepisy. W oświadczeniu Meta zaznacza, że wprowadzenie modelu subskrypcyjnego ma na celu dostosowanie się do zmieniających się regulacji. [...]


#uniaeuropejska #prawo #socjalmedia #meta #komisjaeuropejska #sledztwo

EURACTIV.pl

Komentarze (0)

Zaloguj się aby komentować