Jak wspomniałem w poprzednim wpisie jestem "detailerem" czyli w skrócie sprzątam i myje wam samochody XD. Oczywiście praca ta moim zdaniem znacząco różni się od pracy na myjni typu umyj-odkurz-przetrzyj NASTĘPNY!
Kilka słów o mnie: mam 25 lat a w branży pracuje 6 pełnych lat(plus dwa sezony wakacyjne kiedy się jeszcze uczyłem)czy w młodości w myślach widziałem się w tej dziedzinie? Teoretycznie jeszcze wtedy nie istniała XD a praktycznie to wiadomo że były jakieś miejscówki gdzie myto i sprzątano ludziom auta jednak z kosmetyką samochodową miało to mało wspólnego.
W tym wpisie postaram się przybliżyć wam jak wygląda proces bezpiecznego i bardzo dokładnego mycia auta "na dwa wiadra" w celu przygotowania pod aplikacje wosku. Jest to proces który opracowałem sam,zajmujący moim zdaniem najmniej czasu a jednocześnie niesamowicie skuteczny jeżeli chodzi o dekontaminacje lakieru(usunięcie zabrudzeń takich jak:asfalt,żywica,lotna rdza itp.)i najprawdopodobniej nigdzie w internecie się z nim nie spotkacie:
1.Na suchy i zimny lakier aplikuje TAR(Vasco Prewash) i zostawiam na 45 minut.
2.W tym czasie myje felgi na zasadzie oprysk wstępny kwasem(oczywiście nie na felgi polerowane)/spłucz/oprysk kwasem/pedzelkowanie/spłucz/oprysk deironizerem(TUGA zielona)/po 5 minutach pędzelkowanie/spłucz/w razie konieczności powtórz 3 ostatnie etapy
3.Oprysk całego auta PA(pianą aktywną) rzecz jasna piane aplikuje na nadal leżący produkt z punktu 1. Całość zostawiam na lakierze na 3-5 minut.
4.Kiedy piana "gryzie" lakier w ruch idzie szczotka a ja zajmuje się szorowaniem nadkoli o ile jest to możliwe XD (w Audi R8 czy Astonie DB9 na 21' felgach ta sztuka niestety mi się nie udała)
5.Płucze bardzo dokładnie całe auto od góry do dołu,skupiam się rzecz jasna na zakamarkach w których brudu jest najwięcej
6.Po spłukaniu całości czekam 10 minut i na nadal mokry lakier aplikuje deironizer TUGA Zielona
7.Po upływie czasu rozpoczynam mycie "na dwa wiadra"(oba 20l wiadra są wypełnione wodą gdzieś na 2/3 pojemności,jedno wiadro służy nam do nabierania na rękawice czystej wody z szamponem,w drugim płuczemy rękawice z brudu)
WAŻNE! Jednym namoczeniem rękawicy myjemy maksymalnie 1 element(drzwi,błotnik,maskę) od góry do dołu po czym rękawice płuczemy w przeznaczonym do tego wiadrze.
8. Małym pędzelkiem namoczonym w wodzie z szamponem myje trudno dostępne dla rękawicy miejsca(uszczelki przy szybach,grill,znaczki i literki na tylnej klapie itd.)
9.Płucze całe auto(w tym punkcie można zaaplikowac również hydrowosk kładziony na mokro który ułatwi nam osuszanie,jednak jeżeli będziecie działali przy swoim prywatnym aucie nie ma potrzeby zakupu takiego preparatu)
10.Osuszanie auta ręcznikami typu Fluffy
Auto jest gotowe do aplikacji twardego wosku,ktoś może zapytać a gdzie glinka ? Jestem jednak przeciwnikiem glinkowania lakieru przed samym woskowaniem,każda nawet najbardziej delikatna glinka może stworzyć mikrozarysowania na lakierze
To by było na tyle,dajcie znać czy tekst przypadł wam do gustu i czy chcecie więcej ;jest to mój pierwszy tekst tego typu i starałem się wytłumaczyć najlepiej jak potrafię.
#pracbaza #motoryzacja #samochody #detailing
5bd2c82d-8aeb-4c60-a73d-53b1c3b95813
Nighthuntero

@Amek123 Ile zarabia detailer na detailerowaniu?

dearDesix

Pewnie, że przypadł. Ciekawi mnie temat detailingu, fajnie na to popatrzeć. Szkoda tylko, że mi się nie chce tak latać wokół auta xd


Dawaj więcej! 😀

tomcio12m

@Amek123 Tak tylko z ciekawości zapytam. A dałbyś radę zrobić np. filmik na yt jak dokładnie przebiega proces krok po kroku?


Poniżej filmik po angielsku jak gościu pokazuje jak umyć swoje auto:


https://www.youtube.com/watch?v=CFXfSBR5Q9w

klocus

@Amek123 nie mam auta, ale uważam wpis za bardzo praktyczny.

praufkow

zajmujesz się może również odnawianiem tapicerki/"skóry" w autach?

spinorbital

@Amek123 ooooo fajnie, w sumie lubię samochody i zawsze chciałem otworzyć biznes związany z detailingiem albo oklejaniem, ale naotwieralo się tego ostatnio w mojej okolicy sporo i zastanawiam się czy w tych czasach by to przynosiło zysk. Mam w sumie kilka pytań

  1. Pracujesz sam?

  2. Usługi na miejscu czy dojeżdżasz do klienta?

  3. Jakiej Pianownicy i aktywnej piany używasz?

  4. Czemu spłukujesz góra-dół a nie na odwrót?

  5. Masz patent na rdzę na tarczach po myciu?

<br />

Pozdro

wutermelon

@Amek123 wyjeżdżam nowym autem z salonu, co według Ciebie 'warto zrobić' przy nowym samochodzie, żeby cieszyć się dłużej jego dobrym wyglądem? Chodzi mi o takie rzeczy jak jakieś zabezpieczenia antykorozyjne podwozia, folie na progach etc

buysy

Dzięki za wpis! Dawaj więcej, przy okazji pytanie: jak wygląda pędzelkowanie felgi i jakiego pędzelka do tego używasz? Jaką pianę aktywną polecasz? Masz ulubiony ręcznik który dobrze wchłania? Ja mam taki z biedry i czuję, że mogło by być lepiej.


Może następny wpis o efektywnym czyszczeniu tapicerki? Jak pogoda pozwoli w następny weekend uskutecznię Twój sposób

DOgi

@Amek123 czy ja dobrze, że napisałeś o myciu karoserii po czym wrzuciłeś jedno zdjęcie do tego samego wnętrza? Btw. na Hejto w jednym wpisie można od razu dodać wiele zdjęć.

radziuxd

Czy potwierdzasz, że najcięższy do pracy lakier pod względem korekt ma BMW? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

AdamBogdan

Jeżeli chodzi o mycie wnętrza tzn. plastików to rozumiem że aplikujesz APC i wszystko czyścisz pędzelkiem po czym przecierasz elementy suchą mikrofibrą? Czy wymagana jest jednak jakaś myjka parowa

Mareczuczek

@radziuxd z własnego doświadczenia powiem - BMW ma lakier twardy, trudny do pracy ale są gorsze Auta z USA np Cadillac, GMC czy Angielskie pokroju Rolls-Royce czy McLaren mają twardsze

Najtrudniejsze do pracy moim zdaniem są miękkie lakiery, bez umiejętności ciężko je wykończyć oraz po prostu auta ponownie lakierowane, często nieudolnie lakierami niewiadomego pochodzenia

Amek123

@Nighthuntero 5k netto w Polsce B,w Stolicy nieraz słyszałem o zarobkach rzędu 6-8k netto,najlepsi wraperzy(aplikatorzy folii ochronych) potrafią wyciągnąć nawet 10k!

radziuxd

No to widzę, że portfolio masz bogate 😎


Jeśli chodzi o moje doświadczenia z detailingiem to sparafrazuję klasyka:


Ileż to razy w myślach oddawałem auto na korektę dwuetapową. Udało mi się tylko spolerować lampy wkrętarką bezprzewodową.


xD

Amek123

@praufkow niestety nie,odsyłamy z takimi sprawami do tapicera,cenowo wychodzi na to samo a jednak zniszczony element masz obszyty na nowo

Amek123

@radziuxd zdecydowanie nie,najgorsze lakiery to jak wspomniał @Mareczuczek miękkie lakiery które potrafią rysować się od patrzenia ( ͡° ͜ʖ ͡°) . Zmorą każdej osoby zaczynającej swoją przygodę z kosmetyką samochodową z pewnością będzie lakier znany jako Czarne Uni (RAL 9005) czyli sama,głęboka czerń bez żadnych dodatków jak drobinki brokatu itp.

Amek123

@spinorbital 1.Łącznie jest nas 5 osób

2.Na miejscu

3.Pianownica dedykowana do myjki ciśnieniowej Kranzle,pian używam różnych ale najczęściej jest to Citrus Foam od Clintecha

4.Nie przerzucam wtedy zabrudzeń w kółko,ileż to razy auto miałem już spłukane od dołu,a nagle przy płukaniu uszczelek przy szybach wybiło z nich szambo na lakier

5.Oczywiście:rozpędzic się do 25km/h i zahamować ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

Amek123

@wutermelon dużo zależy od tego jakie to auto:jeżeli coś z azjatyckiego(toyota,honda,mazda) jak najbardziej powinieneś rozważyć konserwację podwozia,w tej usłudze nie można szukać oszczędności i miejsca które zrobi to w 1 dzień za 500 zł. Profesjonalne firmy działające z produktami na bazie wosku(a nie bitumach czy barankach jak 20 lat temu) biorą za tą usługę 2-3k zł w zależności od rozmiaru auta. Jeżeli chodzi o folie to jeżeli nie wyjeżdżasz nowym McLarenem NIE MA CO SZALEĆ,najważniejsze miejsca do oklejenia to zderzak przód,lampy,lusterka i powierzchnię pod klamkami. Jeżeli wozisz dużo klamotów warto też dorzucic oklejenie strefy załadunkowej bagażnika.

NuklearnySzpadel

@Amek123, miło coś takiego przeczytać. Trochę odmienne podejście do mojego, ale ja ruszam tylko swoje i znajomych auta, a dodatkowo myję na publicznych myjniach więc nie mogę też siedzieć niewiadoma ile. Niemniej wszyscy zadowoleni, a o to chodzi

Zaloguj się aby komentować