#gamedev
Witam nie jestem nikim związanym z tworzenie gier, ale udało mi się żebrać trochę informacji które mogą być komuś tam pomocne.
Słowami wstępu
Od paru lat mam znajomego który zajmuję się #gamedev a że ja jestem typem który zna się trochę na "google dorking" to z pewną ciekawością i fascynacją obserwowałem informację o nowo wydanych grach, starałem się znaleźć gdzie dany tręd się zaczął i z chęcią się z nimi dzieliłem, w mojej bazie prywatnych wiadomości mam pewno ponad setkę ciekawych pdfów które wyszukałem i podrzucałem znajomemu, czerpie pewną przyjemność ze coś z czego udało mi się znaleźć i przekazać może spowodować ze dana gra będzie lepsza, niektóre wiadomości pewno już zniknęły. W części 2 podrzucę pdfy które jeszcze się zachowały.
Część 1: Spostrzeżenia marketingowe
Z moich pobieżnych obserwacji wynika że:
-Większość Sukcesów marketingowych ostatnich kilku lat zaczeła się na: Youtube Lub Twitchu oraz na ign.com
-Większość Płatnych Content creatorów na youtube tworzy tylko jeden materiał i już nigdy nie gra w daną grę, w większości to kiedy grają tylko w dniu premiery lub kiedy w danym dniu zaczyna grać naglę kilku znanych twórców treści.
-Trendy growe na twitchu z ostatnich kilku lat stworzyła tylko top 15 najdroższych twórców, zwykle jeden lub dwóch twórców gra przez czas który był w umowie i już nigdy nie tyka gry
- To czy gra "siądzie" na youtube zależy czy twórca posiada widzów zainteresowanych gatunkiem growym czy może reakcjami samego twórcy i jego osiągnięciami, jest różnica po między płatną reklamą która robi zasięgi 100 tyś jak nie siądzie lub 500 tyś jak siądzie i pójdzie w viral. Lub u tańszego twórcy 10 tyś lub 50 tyś obejrzeń.
-Większość content creatorów w mediach społecznościowych i na youtube posiada linki oraz "ref linki" dzięki którym można dostrzec informację na temat kampanii reklamowej lub agencji influenceskiej dla której ktoś pracuję.
-Bez dłuższej kampanii reklamowej po sukcesie następuje ogromny spadek zainteresowania, większość wzrostów stworzonych na reklamie nie jest naturalnym zainteresowaniem grą tym samym po opadnięciu "hypu" ilość treści w Internecie oraz zainteresowanie leci na pysk, są rzecz jasna wyjątki.
-Za Większość "naturalnego" zainteresowania hitów ostatnich lat odpowiadał ign.com, są świetni w promocji gier które się ładnie przedstawiają.
Źródła informacji:
https://sullygnome.com/ - Idealne narzędzie to śledzenia trędów na twitchu
youtube.com - Tu niestety większość informacij zdobywa do kilku dni od premiery gry, w innym wypadku nie ma jak tego filtrować.