
W odpowiedzi na alarmujący wzrost liczby dzieci z nadwagą i otyłością coraz więcej krajów europejskich decyduje się na zaostrzenie przepisów dotyczących reklamowania niezdrowej żywności z troski o najmłodszych.
W kwietniu Norwegia ogłosiła jeden z najbardziej restrykcyjnych zakazów reklam w Europie – dotyczy on produktów takich jak czekolada, słodkie pasty, napoje energetyczne oraz tłusta i słona żywność typu fast food.
Zakaz obejmuje nie tylko bezpośrednią reklamę do dzieci, ale także komunikaty pośrednio do nich skierowane za pośrednictwem dorosłych. Decyzja norweskiego rządu była odpowiedzią na badania z 2021 roku, które wykazały, że aż 20 proc. uczniów szkół podstawowych w tym kraju ma nadwagę lub otyłość.
Śladami Norwegii idą m.in. Bułgaria i Dania. Rząd w Sofii rozważa zakaz reklam napojów energetycznych skierowanych do nieletnich, natomiast duńskie władze ogłosiły zaostrzenie ustawy o marketingu, ponieważ – jak tłumaczyły – przemysł wielokrotnie łamał własne zasady ograniczające promocję niezdrowych produktów wśród dzieci. [...]
#uniaeuropejska #zdrowie #fastfood #zywnosc #reklama #ochronazdrowia #euractiv