#codziennytalisman
Jest już polska instrukcja do 5 edycji:

#codziennytalisman
Jest już polska instrukcja do 5 edycji:

@PanNiepoprawny Chyba ich pogibło... Czekałem na tę edycję z wytęsknieniem a teraz mam wrażenie że to będzie gra do grania z dzieckiem a nie gra ze znajomymi przy eliksirach
Z pobieżnego czytania, wyszło mi trochę więcej różnic niż tych zaznaczonych w instrukcji:
Karty charakteru, zamieniono na żetony. Dodano żeton "neutralny". Zawsze mieliśmy kłopot czy "neutralny" to rodzaj charakteru, jeżeli jest napisane że "charakter zawsze powinien być jasno zdefiniowany" a nie ma karty z charakterem neutralnym...
Nowe zasady wyboru poszukiwacza - tu mocny minus. Pierwszy gracz zawsze może wybrać postać-kosiora, która odstaje od reszty, np. roczną kultustkę.
"Talizmany nie liczą się do ograniczenia liczby posiadanych Przedmiotów do czterech i nie można ich celowo porzucić na zajmowanym obszarze" - to na minus bo zabija losowość. Zdarzało się że talizmany otrzymywaliśmy na początku, każdy się ich pozbywał bo wolał expić z innymi wartościowszymi przedmiotami - a potem przychodziła "zamieć" (dobrze pamiętam?) która wyczyściła planszę, bo trzeba było rzucać za każdą odkrytą kartę przygody na planszy i ewentualnie ją palić. Potem każdy szturmem leciał do pustelnika co nadało grze fajny aspekt przewrotności.
Brak śmierci, a zamiast tego respawn w wiosce - kompletna porażka. Ileż to razy ktoś kto zginął i losował potem lepszą postać by zaraz jakimś szczęściem potrafił się wyexpić szybciej niż reszta, przez co wygrywał grę. Czasami haltowało się rush na koronę władzy bo HP spadło do 1 i mając wykokszoną postać i godzinę zbierało się hajs, potem szło do miasta/zamku/wioski żeby odkupić zdrowie. Teraz nawet nie muszę krążyć wokół pól z medykami żeby odzyskać zdrowie bo jak najwyżej zginę to odkupie życie w wiosce. To jest chore...
Po wybraniu losu za ruch, wybierasz wynik z kości - co w takim razie z kartą "zwichrowane kości"?
Przemiana w ropuchę? - Tutaj to ja już wysiadam.... Jeżeli po przemianie wszystko wraca to jaki jest sens największego zagrożenia ze strony gry?! PRzecież to staje się gra dla dzieci niczym monopoly!!
Poszukiwacz ma określony charakter ale jeżeli chcesz to możesz go zmienić na początku gry - co k⁎⁎wa?!
Jeżeli wziąłeś zadanie z jaskini czarownika ale otrzymasz talisman po drodze - wtedy jak gdyby nic, zadanie się anuluje. Wolałem jednak opcję z poprzedniej części gdzie zadanie trzeba było mimo wszystko wykonać bo czarownik blokował przejście, mimo posiadanego talismanu.
Smok w koronie władzy - moc 10, siła 10? TO już strażnik pomiędzy krainą zewnętrzną a środkową ma 9 siły..... Przecież ten smok to pryszcz na tym etapie gry..... Po co więc on tam?
Trofea wymienia się za wartość kart równej TWOJEJ sile/mocy - ooo, to jest akurat za⁎⁎⁎⁎ste! W późniejszych etapach gry kiedy punktów dużo i wrogowie mniej straszni, wymiana trofeów na punkty szła expotencjalnie. Teraz dalej będzie szła liniowo. Zaproponuję to rozwiązanie do 4 edycji przy następnej sesji
@Mikel już odpowiadam - otóż celem było uproszczenie gry, żeby lamusy też mogły grać i więcej się sprzedało.
@PanNiepoprawny ta gra jest tak prosta, że tylko pie⁎⁎⁎⁎⁎ięte dałny z marketingu mogły wpaść na to, aby ją jeszcze uprościć
Zaloguj się aby komentować