Zdjęcie w tle
Marine Engineers

Społeczność

Marine Engineers

4

Mechanika statkowa, pompy, silniki, wirówki, hydraulika, elektryka i wszystko co związane z szeroko pojętą pracą jako Mechanik na statku

Zapraszam na tag #marineengineering
https://www.hejto.pl/spolecznosc/marine-engineers
#FailuresAndRepairs #speedboat #pump
Symptoms: the engine started overheating
Cause: sea water pump impeller damage
Time: 2h-3h difficult access
Type: water-jet drive
Engine: #yanmar
#statki #mechanika #silniki #marineengineering
e92fd45b-d619-4c4c-b90d-c3963413fb79
3c81e8ff-9492-400b-9bc6-eba89a6b41a9
fef3e29d-365b-4f99-896f-e6377ed55515
e79af284-170a-439e-b2c6-ca85c13362f7
8de16ba3-f118-4f42-b5c6-91d7aa32f18b
Hejto_nie_dziala

@Yin_Yang tyle nalotu że śrubę rozwaliło w pompie wody czy co tam się wydarzyło?

Yin_Yang

@Hejto_nie_dziala coxswain żyłował na najwyższych obrotach, zabawę sobie znalazł

Zaloguj się aby komentować

#TutorialManualsInstructions #fuelinjectors #bergen #mainengine
Job: Fuel injectors replacing
Time: 2h-3h
Engine:
Bergen Diesel
type KRMB-8
1840kW
#statki #mechanika #silniki #marineengineering
8f08ea60-9842-45a1-ae2e-a921b5dd98a8
7f89d0de-c643-4ce8-b0c2-5e1dcc7c0dbc
14b966b9-8fda-4e5e-a3cc-95fd5cdb13e3
cb4dd366-d5f2-4de7-b1d0-d36c32918e8c
38e5a182-ae36-4bbd-ad2e-1d18f35c840e
Hejto_nie_dziala

@Yin_Yang bajeczka panie kochany, dostęp kapitaaalny. Do wymiany z przebiegu czy komputer jakiś wykrywa nierówną pracę między cylindrami?

Yin_Yang

@Hejto_nie_dziala chyba był jakiś problem z temperaturami i poleciały wszystkie, nie pamiętam niestety dokładnie, bo to parę lat temu było

Jason_Stafford

@Yin_Yang ty wymieniasz czy zdjęcia ukradzione?

Yin_Yang

@Jason_Stafford moje zdjęcia

Jason_Stafford

@Yin_Yang a no to gratulacje

Zaloguj się aby komentować

#statki #mechanika #silniki #marineengineering
33cb6bb4-4fd0-4d31-b73b-2adfca8ca2ca
knoor

@Yin_Yang Dorzucę jeszcze opis z wiki:


One of the major causes of death to passengers after the steamship RMS Lusitania was hit by the torpedo, was that the captain had no way to slow or stop the ship. Consequently, the lifeboats were battered on the sides of the fast-moving ship and the lifeboats overturned when they touched the ocean at high speed.


The torpedo strike had either killed the ship's engineers or cut off contact with them, and there was no means for anyone else to shut down the engines.

In December 1918, Popular Science Monthly reported that this problem had occurred so many times to other ships after the sinking of the Lusitania, that the British Board of Trade suggested that every passenger-carrying ship be provided with some means of stopping the engines from the deck or skylight hatchway. The magazine illustrated several such possible remote valve control methods to cut off engine steam from multiple locations.

Zaloguj się aby komentować