V edycja talizmanu jest tak dobra, że pewien fan postanowił zrobić swoją wersję i wyszła mu 100x lepiej Gra była ogrywana na zjeździe i graczy byli nią zachwyceni Najlepsze jest to, że z oczywistych względów nie jest to projekt komercyjny i każdy może sobie to wydrukować i grać. Nie to żeby koszt druku był niższy niż V edycji, ale zawartość jest dużo większa i pełniejsza.


Alternatywny Talisman: Magia i Miecz (ATMiM) dedykowany jest fanom gry planszowej Talisman: Magia i Miecz, a jego tworzenie było czystą przyjemnością i sprawiło mi mnóstwo frajdy.

Pomysły na odświeżenie mojej ulubionej gry rodziły się w głowie przez wiele miesięcy (a może i lat), a inspiracje czerpałem głównie z edycji 2ej i 4ej oraz Magicznego Miecza.

Powstały dwa prototypy gry, na których testowałem zmiany w mechanice gry, sporządzałem rozmaite notatki i statystyki czy też rozrysowałem kilka wariantów układu obszarów na planszy.

Nie jest to gra pozbawiona wad, których pewnie nie udało się wykryć podczas testów. Nie mniej granie sprawia dużo frajdy, jest dynamicznie i bywa czasami epicko.

Liczę na wyrozumiałość, gdyż jest to mój pierwszy w życiu projekt tego typu, wielu rzeczy się przy nim uczyłem. Czas pokaże jak to wszystko się sprawdzi.

ATMiM czerpie garściami z Talisman: Magia i Miecz - 4. edycja (TMiM), więc znajdziemy tu wielu znajomych Poszukiwaczy, a w kartach dobrze znanych Przyjaciół, Nieznajomych, Wrogów, Przedmioty czy Miejsca.

Źródłem zasad pozostaje instrukcja do TMiM, a wszystkie nowe zasady i mechaniki wprowadzone w ATMiM wyjaśni suplement dołączony do gry.

Pełna lista komponentów:

1 suplement do instrukcji TMiM (4 edycja)

1 plansza

63 karty Poszukiwaczy

63 znaczniki Poszukiwaczy

370 kart Przygód

60 kart Udręki

80 kart Zaklęć

100 kart Ekwipunku

30 kart Eliksirów

20 kart Stajni

12 kart Chowańców

8 kart Najemników

25 kart Zadań

15 kart Talizmanów

25 kart Nagród

3 karty Ropuch

3 znaczniki Ropuch

4 karty Alternatywnych Zakończeń

Żetony Charakteru i żetony specjalne

Pewne rozwiązania z narożnych Krain do TMiM są tutaj od razu zaimplementowane, dlatego mamy rozbudowaną talię Ekwipunku, mamy talie Eliksirów, Chowańców, Stajni, Zadań czy Nagród.

Dochodzi nowa talia z Najemnikami, których można rekrutować na jednym z obszarów planszy.

Plansza główna jest powiększona o 12 obszarów, jest bardziej różnorodnie (nowe obszary + niektóre zmienione), można więcej rzeczy kupić, można szybciej zyskać różne premie, mniej jest efektów tracenia tury czy zignorowania (jak u Mistyka). Dodatkowo Kraina Wewnętrzna jest przemodelowana - ma 10 obszarów i dedykowaną talię Udręki.

W mechanice zmieniło się kilka rzeczy, np.:

spotkania z większą interakcją

remis w walce nie kończy tury i nagradzany jest punktem doświadczenia

wymiana trofeów odbywa się szybciej (jak w 5 edycji)

punkty doświadczenia za pokonanie istot


~Piter


https://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=10526


#gryplanszowe #codziennytalisman

59dfd09f-8536-4686-bfe3-dcefa68e5d02
d11831fa-747d-4c15-96fc-ee7c2b9798b4
79a491ed-0aba-4f09-8e28-9a4dc602023e
f382cce7-77d0-4253-a967-10e8493ad746
PanNiepoprawny userbar

Komentarze (2)

Hoszin

@PanNiepoprawny fajnie to wygląda.

PanNiepoprawny

@Hoszin a ponoć jeszcze fajniej się w to gra. Kiedyś może będę miał okazję

Zaloguj się aby komentować