#zeglarstwo #jachty #inzynieria
np dlatego dużo yt woli remontować stare wraki 40-50 letnie, można oczywiście sobie zamówić w stoczni nowy gruby laminat i porządne wnętrze ale wtedy cena rośnie do kwadratu absurdu


Społeczność
Wilki morskie i szuwarowe, piraci, admirały, skiperzy, przemytnicy i lafiryndy jachtowe łączmy sie
#zeglarstwo #jachty #inzynieria
np dlatego dużo yt woli remontować stare wraki 40-50 letnie, można oczywiście sobie zamówić w stoczni nowy gruby laminat i porządne wnętrze ale wtedy cena rośnie do kwadratu absurdu

@zuchtomek najechał na lego
@zuchtomek dla przykładu halberg rassy po staranowaniu kurska wciąż zachowuje pływalność

@zuchtomek W gaźniku szczeliło
Zaloguj się aby komentować
#bezpieczenstwonamorzu
Film opublikowany przez Agencję Morską i Straży Przybrzeżnej pokazuje dramatyczną akcję ratunkową czteroosobowej załogi, która wezwała pomoc po wylądowaniu na skałach u wybrzeży Land's End wieczorem (14 lutego). Czteroosobowa załoga, podobno wszyscy obywatele Holandii, została zmuszona do wezwania Mayday i opuszczenia statku, a następnie uciekła w tratwie ratunkowej zabranej z ich dotkniętego statku, którym według doniesień był belgijski trawler rybacki Sylvia-Mary.
Na filmie widzimy, jak jej rufa wygląda niebezpiecznie nisko na wzburzonym morzu, gdy łódź nabiera wody i szybko tonie, podczas gdy tratwa ratunkowa – wyraźnie widoczna po prawej stronie filmu – jest obsługiwana przez mniejszą łódź dzięki uprzejmości Royal National Lifeboat Institution (RNLI), który odpowiedział na wezwanie Straży Przybrzeżnej.
https://www.cornwalllive.com/news/cornwall-news/sinking-fishing-boat-rescue-mission-8152869
Zaloguj się aby komentować
#nurkowanie #statki #archeologia
wʀᴇcκ diving on the wʀᴇcκ of the Frankenwald
Gulen, Norway. 2018
The German freighter ғʀᴀɴκᴇɴwᴀʟᴅ was built in steel in Hamburg in 1922 and is a full 122 meters long. On 6 January 1940, ғʀᴀɴκᴇɴwᴀʟᴅ was caught in a тʀᴇᴀcнᴇʀous cuʀʀᴇɴт on the Norwegian west coast. With a deafening noise, German steel met Norwegian rock, and ship and cargo was lost. All that's left now is a sнιᴘwʀᴇcκ.
Photo © @alex_dawson_photography

@Niggauke chodzi mi po głowie taki dron tylko problem jest taki że w bałtyku gówno widać
Zaloguj się aby komentować
@starszy_mechanik o dobre ciekawostki, był taki okres że bywałem w wenecji raz w roku
Zaloguj się aby komentować
Symulator superjachtu #jachty #zeglarstwo #statki #symulatory #gry


Tak gwoli ścisłości to jest po prostu symulator. Możesz zmieniać statki
Zaloguj się aby komentować
#zeglarstwo #historia
"The First Swedish Expedition to Antarctica 1901-1904. Motif of a boat on the open sea". That is the caption for this photograph (here shown restored and colorized by me) in the Swedish Museum of Technology archive. The photo, probably shot from the expedition´s base ship the Antarctic, comes from the Nordenskjöld family. No other information is available.
The First Swedish Expedition to Antarctica was led by Otto Nordenskjöld (1869 - 1928), a geographer, geologist and explorer of Finland-Swedish descent. (The polar explorer Adolf Erik Nordenskiöld was his maternal uncle.)

Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
#zeglarstwo #bekaztransa #statki #heheszki #humorobrazkowy

@SUQ-MADIQ ehhhh taki żywot STERNika…
@SUQ-MADIQ Mu, synku, mu
Komentarz usunięty przez moderatora
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
@Klapek00 nadal
@SUQ-MADIQ Londyński Tower Bridge, most zwodzony
@Ho-no-tu a na zdjęciu potop szwedzki https://en.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6theborg_(ship)
Zaloguj się aby komentować
#zeglarstwo
New Zeland frigate HMNZS Te Mana has rescued a sailor from a catamaran in distress during Cyclone Gabrielle.
The man was rescued by our personnel on a small boat (RHIB) launched from Te Mana, while crew on a Northland Rescue Helicopter provided overwatch for the safety of all involved.
“We’re very pleased this joint search and rescue has been successful and the person is now safe on board Te Mana.” ~ Maritime Component Commander Commodore Garin Golding.
Read more



Sarowcy i tym podobni muszą mieć jaja ze stali
Zaloguj się aby komentować
@SUQ-MADIQ and post papiez memes
#2137

Zaloguj się aby komentować
@SUQ-MADIQ Jest i rozdział o toaletach na łódkach. XXI wiek a Polaków trzeba uczyć jak korzystać z toalet. Bo koszt ekomariny to dwie zgrzewki Harnasia i nic się nie stanie jak się zesram do jeziora. Przynajmniej rybki dokarmiam, bo wiadomo że karasie jedzo guwno( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zaloguj się aby komentować
#zeglarstwo #statki
The Dream Symphony Schooner & Maltese Falcon side by side.

Zaloguj się aby komentować
#zeglarstwo #historia #statki #archeologia
The 'ᴀтнʟιт ʀᴀм', an original bronze ʀᴀм from a Hellenic wᴀʀsнιᴘ. Dating to c. 270 BCE, it weighs an impressive 465kg.
Photo credit: Hanay


Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
i żeby maszt stał sztywno
Zaloguj się aby komentować
#zeglarstwo
#statki
może ślad węglowy był mały ale ile metanu to produkowało #ekologia
The world's first Cruise Liner 🛳 constructed by the ancient Greek Archimedes.
Archimedes (287-212 BCE) was a Greek mathematician and mechanical engineer, a pioneer in both fields, many centuries ahead of his contemporaries.
In Sicily, under the ruling of the king Hiero II of Syracuse (270 – 215 BCE), a ship with stunning dimensions was built. The material used for the construction of that giant boat equated to the material for 60 regular ships. What was more, that vessel was meant to leave the secure coastal lanes and to cross the Mediterranean Sea. The ship was given a name – Syracusia – and represented what could be called “the first liner of antiquity.”

@SUQ-MADIQ ale świdraki miały używanie
Zaloguj się aby komentować
#jachtdlapolaka
43 stopy za £9k
https://www.facebook.com/groups/945743318865601/permalink/5518320528274501/

@Shemsi za duży, tak do 10 metrów jest ok samemu
Zaloguj się aby komentować
Drugi etap regat klasy IMOCA 65 "The Ocean Race" właśnie się kończy. A ja przecieram oczy ze zdziwienia że wszyscy wbili na metę w Kapsztadzie w jednym momencie. Po ponad 17 dniach żeglugi różnice pomiędzy pierwszym jachtem a drugim to ... 15 minut, a między drugim a trzecim 9! https://www.theoceanrace.com/en/racing/tracker . Tak jakby się ustawili między sobą, że ma być emocjonująca końcówka. Już wcześniej mnie to dziwiło czemu wszyscy płynęli razem jedną trasą i nikt nie podjął jakiegokolwiek ryzyka kursowego (no może poza najstarszą łódką w stawce czyli Guyot który coś tam próbował). Drugie wytłumaczenie jest takie, że płyną po kursach wyliczanych im przez jeden program a jachty są niemal identyczne. Czyli w sumie nie ma po co tego śledzić na trasie skoro wystarczy obczaić finisz. No chyba że jakaś awaria może tylko rozwalić tę "rywalizację".
#zeglarstwo

@Cybulion ta czasowa koincydencja na mecie jest wręcz nierealna na takim dystansie regatowym (ponad 4600 mil). Przecież nawet w biegu na 10 km mogą być takie różnice jak ci mieli na mecie. Jeśli to jest ustawka marketingowa jakiegoś typu to przestaję to śledzić. Na razie nie wiem co o tym sądzić...
Zaloguj się aby komentować