Zdjęcie w tle
zeglarstwo

Społeczność

zeglarstwo

25

Wilki morskie i szuwarowe, piraci, admirały, skiperzy, przemytnicy i lafiryndy jachtowe łączmy sie

#zeglarstwo #jachty #inzynieria


np dlatego dużo yt woli remontować stare wraki 40-50 letnie, można oczywiście sobie zamówić w stoczni nowy gruby laminat i porządne wnętrze ale wtedy cena rośnie do kwadratu absurdu

adc0bd58-c74e-4f82-bc51-a69b35ac3ea2
SUQ-MADIQ

@zuchtomek najechał na lego

SUQ-MADIQ

@zuchtomek dla przykładu halberg rassy po staranowaniu kurska wciąż zachowuje pływalność

19ec3301-20a9-4ae4-afd2-5f364f79f413

Zaloguj się aby komentować

#bezpieczenstwonamorzu


Film opublikowany przez Agencję Morską i Straży Przybrzeżnej pokazuje dramatyczną akcję ratunkową czteroosobowej załogi, która wezwała pomoc po wylądowaniu na skałach u wybrzeży Land's End wieczorem (14 lutego). Czteroosobowa załoga, podobno wszyscy obywatele Holandii, została zmuszona do wezwania Mayday i opuszczenia statku, a następnie uciekła w tratwie ratunkowej zabranej z ich dotkniętego statku, którym według doniesień był belgijski trawler rybacki Sylvia-Mary.


 Na filmie widzimy, jak jej rufa wygląda niebezpiecznie nisko na wzburzonym morzu, gdy łódź nabiera wody i szybko tonie, podczas gdy tratwa ratunkowa – wyraźnie widoczna po prawej stronie filmu – jest obsługiwana przez mniejszą łódź dzięki uprzejmości Royal National Lifeboat Institution (RNLI), który odpowiedział na wezwanie Straży Przybrzeżnej.


https://www.cornwalllive.com/news/cornwall-news/sinking-fishing-boat-rescue-mission-8152869

Zaloguj się aby komentować

#nurkowanie #statki #archeologia


wʀᴇcκ diving on the wʀᴇcκ of the Frankenwald


Gulen, Norway. 2018


The German freighter ғʀᴀɴκᴇɴwᴀʟᴅ was built in steel in Hamburg in 1922 and is a full 122 meters long. On 6 January 1940, ғʀᴀɴκᴇɴwᴀʟᴅ was caught in a тʀᴇᴀcнᴇʀous cuʀʀᴇɴт on the Norwegian west coast. With a deafening noise, German steel met Norwegian rock, and ship and cargo was lost. All that's left now is a sнιᴘwʀᴇcκ.


Photo © @alex_dawson_photography

35ea4c68-a89e-43f4-8be4-ad8de5658efb
SUQ-MADIQ

@starszy_mechanik o dobre ciekawostki, był taki okres że bywałem w wenecji raz w roku

Zaloguj się aby komentować

Tygrysoffszorowy

Tak gwoli ścisłości to jest po prostu symulator. Możesz zmieniać statki

Zaloguj się aby komentować

#zeglarstwo #historia


"The First Swedish Expedition to Antarctica 1901-1904. Motif of a boat on the open sea". That is the caption for this photograph (here shown restored and colorized by me) in the Swedish Museum of Technology archive. The photo, probably shot from the expedition´s base ship the Antarctic, comes from the Nordenskjöld family. No other information is available. 


The First Swedish Expedition to Antarctica was led by Otto Nordenskjöld (1869 - 1928), a geographer, geologist and explorer of Finland-Swedish descent. (The polar explorer Adolf Erik Nordenskiöld was his maternal uncle.)

d5cc3eb3-368e-41e7-b22e-83e2e35e100e

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

Foxbat

@SUQ-MADIQ ehhhh taki żywot STERNika…

SpoconaPacha

Komentarz usunięty przez moderatora

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

#zeglarstwo


New Zeland frigate HMNZS Te Mana has rescued a sailor from a catamaran in distress during Cyclone Gabrielle.


The man was rescued by our personnel on a small boat (RHIB) launched from Te Mana, while crew on a Northland Rescue Helicopter provided overwatch for the safety of all involved. 


“We’re very pleased this joint search and rescue has been successful and the person is now safe on board Te Mana.” ~ Maritime Component Commander Commodore Garin Golding. 


Read more nzdf.mil.nz/te-mana-rescue

5795b48d-dc34-47f9-b403-47319fb8d4e8
7db2e4db-a38c-4ec6-98a5-b46b5dc21e7c
393619a4-e292-4849-bb66-b60d30e0cc98
Maciej_Amadeusz

Sarowcy i tym podobni muszą mieć jaja ze stali

Zaloguj się aby komentować

hujto

@SUQ-MADIQ and post papiez memes

#2137

9b2e22ff-2885-4550-aea4-abbfe3454ccd

Zaloguj się aby komentować

alicja_po_zlej_stronie_lustra

@SUQ-MADIQ Jest i rozdział o toaletach na łódkach. XXI wiek a Polaków trzeba uczyć jak korzystać z toalet. Bo koszt ekomariny to dwie zgrzewki Harnasia i nic się nie stanie jak się zesram do jeziora. Przynajmniej rybki dokarmiam, bo wiadomo że karasie jedzo guwno( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

#zeglarstwo #historia #statki #archeologia


The 'ᴀтнʟιт ʀᴀм', an original bronze ʀᴀм from a Hellenic wᴀʀsнιᴘ. Dating to c. 270 BCE, it weighs an impressive 465kg.


Photo credit: Hanay

d7e9d7c8-b39a-4160-afc1-c2a2364b1922
b2fc3b43-726a-4a14-a8e7-e674daf94981

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

arczer

i żeby maszt stał sztywno

Zaloguj się aby komentować

#zeglarstwo


#statki


może ślad węglowy był mały ale ile metanu to produkowało #ekologia


The world's first Cruise Liner 🛳 constructed by the ancient Greek Archimedes. 


Archimedes (287-212 BCE) was a Greek mathematician and mechanical engineer, a pioneer in both fields, many centuries ahead of his contemporaries.


In Sicily, under the ruling of the king Hiero II of Syracuse (270 – 215 BCE), a ship with stunning dimensions was built. The material used for the construction of that giant boat equated to the material for 60 regular ships. What was more, that vessel was meant to leave the secure coastal lanes and to cross the Mediterranean Sea. The ship was given a name – Syracusia – and represented what could be called “the first liner of antiquity.”

dca65c1a-153c-4897-8148-6d655b7448b3
teluch

@SUQ-MADIQ ale świdraki miały używanie

Zaloguj się aby komentować

Drugi etap regat klasy IMOCA 65 "The Ocean Race" właśnie się kończy. A ja przecieram oczy ze zdziwienia że wszyscy wbili na metę w Kapsztadzie w jednym momencie. Po ponad 17 dniach żeglugi różnice pomiędzy pierwszym jachtem a drugim to ... 15 minut, a między drugim a trzecim 9! https://www.theoceanrace.com/en/racing/tracker . Tak jakby się ustawili między sobą, że ma być emocjonująca końcówka. Już wcześniej mnie to dziwiło czemu wszyscy płynęli razem jedną trasą i nikt nie podjął jakiegokolwiek ryzyka kursowego (no może poza najstarszą łódką w stawce czyli Guyot który coś tam próbował). Drugie wytłumaczenie jest takie, że płyną po kursach wyliczanych im przez jeden program a jachty są niemal identyczne. Czyli w sumie nie ma po co tego śledzić na trasie skoro wystarczy obczaić finisz. No chyba że jakaś awaria może tylko rozwalić tę "rywalizację".


#zeglarstwo

9c6e33e6-184d-421e-8222-c12187b770dd
tmg

@Cybulion ta czasowa koincydencja na mecie jest wręcz nierealna na takim dystansie regatowym (ponad 4600 mil). Przecież nawet w biegu na 10 km mogą być takie różnice jak ci mieli na mecie. Jeśli to jest ustawka marketingowa jakiegoś typu to przestaję to śledzić. Na razie nie wiem co o tym sądzić...

Zaloguj się aby komentować