Zdjęcie w tle

Społeczność

Marketing

2

Społeczność dla osób zainteresowanych marketingiem.

Wytyczne Norweskiego Urzędu Ochrony Konsumentów dotyczące etykietowania retuszowanych reklam
Opublikowano: 10 listopada 2022 r. Zaktualizowano: 25 stycznia 2023 r.

Wprowadzenie

Od 1 lipca 2022 r. ustawa o kontroli marketingu, sekcja 2 akapit drugi, wymaga stosowania standardowej etykiety do wszystkich reklam, w których kształt, rozmiar lub skóra ciała są zmieniane poprzez retusz lub inną manipulację.


Celem tego nowego przepisu prawnego jest zwalczanie presji na wizerunek ciała w społeczeństwie, którą można przypisać wyidealizowanym ludziom w reklamie. Wymóg oznaczania wyretuszowanych lub zmanipulowanych reklam ma na celu zwiększenie świadomości konsumentów, zwłaszcza dzieci i młodzieży, że osoby występujące w reklamie odbiegają od rzeczywistości. Celem jest ograniczenie wykorzystywania wyidealizowanych ciał, które są retuszowane w reklamach.

Przetłumaczono z DeepL.com (wersja darmowa)
https://www.forbrukertilsynet.no/english/guidelines/the-norwegian-consumer-authoritys-guideline-on-labelling-retouched-advertising

W sumie nie wiem jak to działa/będzie działać, ale przykłady które widzę spoko.

#norwegia #marketing #reklamy
2035032e-a16f-4315-8111-81cbf0226f24
4726e0bc-adcc-45b0-82ec-7e679cb6d7b1
e10fe48b-1f26-4bf0-90ea-b270e3a8afac
d20d5a43-20de-40da-842b-571bde712402
bernsteinka

Celem jest ograniczenie wykorzystywania wyidealizowanych ciał, które są retuszowane w reklamach.

Cel słuszny, ale obawiam się, że zamiast wizerunków zwykłych ludzi pójdzie to w stronę tworzenia reklam, gdzie postacie są wygenerowane przez ai tak jak @moll napisała. Mimo wszystko każde działanie walczące z niezdrową obsesją piękna i promujące normalny wygląd jest na plus.

moll

@bernsteinka będzie to też tańsze. I stworzy cały market takich wizerunków, gdzie od pewnego momentu możemy mieć do czynienia z modelkami cyfrowymi wszędzie tam, gdzie "żywe wieszaki" nie będą potrzebne.

Albo zdjęcia stockowe...


Tak naprawdę to ma masę zastosowania i dobrze, gdyby takie wizerunki były wyraźnie oznaczone co do swojej proweniencji

AndzelaBomba

@bernsteinka we wszystkich reklamach AI i tak nie będzie, w końcu po coś biorą do reklam celebrytów zamiast randomowych modeli

Zaloguj się aby komentować

kurfa...
Ja rozumiem wojnę gangów. Didl vs Stonka, ale chwalić się, że ma się tańsze zakupy, o aż 1,54 zł.
No róbcie zakupy i za zaoszczędzone hajsy, kupcie se jakąś chatę z basenem... #lidl #biedronka #marketing #paranoja
98622d46-7e25-413b-a9f8-7164be0225bc
ColonelWalterKurtz

Lubię oszczędzać ale zakupy z biedry musiałyby być przynajmniej z 25% tańsze niż w lidlu żebym zniósł ten syf i ciasnotę, które panują w każdej kurwa biedronce w mojej okolicy XD

wibromax_4000_500

@ColonelWalterKurtz u mnie na wsi nie ma tego problemu, zachodzisz do biedry o 7 rano czy o 20 wieczorem i masz pustki, chodzi, oglądasz, więcej personelu niż klientów

niedługo wybudują 100m od niej Dino, niech się gryzą

ColonelWalterKurtz

@wibromax_4000_500 good for you! Ja mieszkam w dużym mieście i biedronki dzielą się na syfskie, super-syfskie i takie które dopiero co wyremontowali i będą za niedługo syfskie.

Boltzman

1,54 powoduje że można zatrudnić więcej pracowników, mieć czyste sklepy bez śmieci w przejściach i w ogóle mieć godność.

kodyak

Ja mam wrażenie że Lidl w tej wojnie jest bardziej profesjonalny a bieda strasznie się mota i to agresywnie jakoś tak. W biedzie wieje trochę bardziej Januszem.


Oczywiście to tylko moje odczucie. Nie musi być prawdziwe.

Zaloguj się aby komentować

Zostań Patronem Hejto i odblokuj dodatkowe korzyści tylko dla Patronów

  • Włączona możliwość zarabiania na swoich treściach
  • Całkowity brak reklam na każdym urządzeniu
  • Oznaczenie w postaci rogala , który świadczy o Twoim wsparciu
  • Wcześniejszy dostęp, do wybranych funkcji na Hejto
Zostań Patronem
Czyli jednak będą bawić się w pozwy i nie będzie Napier*dalania za garażami 😛
#biedronka #lidl #pozew
6f8d4948-de84-4e07-bc50-33aa7174a90d