Zdjęcie w tle
Rafcio

Rafcio

Kompan
  • 3wpisy
  • 20komentarzy
C.d. mojego poszukiwania przelewu.
Po 9 dniach bankowi udało się odnaleźć/ dostarczyć przelew do odbiorcy. W międzyczasie bank odrzucił moja reklamację twierdząc że przelew otrzymali odpowiedź od jakiegoś banku (nie wskazali jakiego), że przelew zaksięgował się następnego dnia t.j. 6.07 (nie wskazali na jakim rachunku). Odbiorcą przelewu wysłał mi swój wyciąg z banku na którym mojego przelewu nie było. Udał się też z odpowiedzią na moją reklamację do swojego banku. Tam również mu potwierdzili że takiego przelewu nie ma.
W tej sytuacji nie wiedziałem już czy oszukuje mnie bank czy odbiorca przelewu.
Właściciel konta w Niemczech polecił mi złożenie reklamacji i anulowanie przelewu (zwrot na moje konto). W takich sytuacjach mój bank musi wysłać do banku odbiorcy dyspozycję zwrotu, oraz skontaktować się z właścicielem rachunku. Zwrot może odbywać się dobrowolnie w ciągu 15 czy 30 dni (tu nie pamiętam). Po tym czasie sprawa przekazywana jest do organów ścigania.
Taką reklamacje założyłem w piątek 14.07 około godziny 13.00. Po godzinie 17 skontaktował się ze mną właściciel konta że właśnie dotarł mój przelew. Na dowód przesłał mi potwierdzenie transakcji.
W tej sytuacji anulowałem reklamacje dotycząca zwrotu środków na moje konto i złożyłem nową reklamację. Tym razem o zadośćuczynienie pieniężne (zostałem obciążony karnymi odsetkami), oraz wyjaśnienie gdzie znajdowały się moje pieniądze między 6 a 14 lipca.
John_polack

Na jaki bank przelewałes kasę?

Rafcio

@John_polack kantor Alior do comerzbank

Sweet_acc_pr0sa

@Rafcio mi kiedys szlo 2 tygodnie

Rafcio

@Sweet_acc_pr0sa Najbardziej mnie zdenerwowali to że bank odrzucił reklamację twierdząc że wszystko jest ok. Gdyby nie moje dalsze interwencję w postaci anulowania transakcji, nie wiem ile by to szło

CzosnkowySmok

@Rafcio takie rzeczy mogą sie zdarzyć w kazdym banku, ogólnie około 1% do 3% transakcji, nie koniecznie przelewów ma błędy, które musza zostać manualnie naprawione. Swift ma takie problemy, które wynikają z błędów technicznych lub ludzkich a wynikają z ogromnej ilości transakcji.

Do błędów dochodzi chociażby przez to, że jakiś bit został zmieniony w pamięci przez przelatujące neutrino (tak tak, zdarzaja sie takie rzeczy). Dane kontrolne się nie zgadzają i musi interweniować człowiek. W bankach posredniczacych są takie działy, które naprawiają te transakcje wklepując manualnie dane.

Bank przesyłając pieniądze miedzy bankami nie wie jakie banki pośredniczą w transakcji. Taki raport kosztuje sporo pieniędzy i tylko duze transakcje są trackowane w sposób ciągły.

Nie chcę tutaj usprawiedliwiać banku, ale wytłumaczyć odrobinę jak to wygląda.

Strus

Do błędów dochodzi chociażby przez to, że jakiś bit został zmieniony w pamięci przez przelatujące neutrino


@CzosnkowySmok to jest hipotetyczna sytuacja z tak niewielkim prawdopodobienstwem wystapienia, ze w ogole sie jej nie bierze pod uwage. Bledy sie zdarzaja bo oprogramowanie bankow ma bledy, jak kazde oprogramowanie.

Rafcio

@CzosnkowySmok rozumiem że błędy się zdarzają. Nie rozumiem polityki banku która twierdzi, że po ich stronie jest wszystko ok nie sprawdzając tego dokładnie.

Zaloguj się aby komentować

Kochani pomocy!
Kantor aliora zagubił moje pieniądze !
Czy mieliście kiedyś problem z przelewem zagranicznym zagubionym przez bank?
Mnie taka sytuacja spotkała w zeszłym tygodniu. Przelew w kantorze walutowym Alior bank zlecony we wtorek 4.07.2023 w godzinach popołudniowych. Bank zrealizował przelew w środę 5.07.2023. Przelew realizowany jaki zwykły, europejski w € do Comerzbanku. Według regulaminu aliora, przelew powinien dotrzeć na kolejny dzień roboczy. Wg. Pracownika infolinii taki przelew może być zaksięgowany na koncie odbiorcy nawet po 2-3 dniach.
Dla przykładu: pierwszy przelew na ten sam rachunek realizowany w czerwcu, dotarł na kolejny dzień roboczy. Przelew, który nadałem 6.07.2023, został wysłany 7.07.2023 a zaksięgowany na rachunku odbiorcy 11.07.2023 (przypuszczam że ze względu na weekend).
Bank do dnia dzisiejszego nie ustalił gdzie są moje pieniądze. Złożyłem reklamację oraz zgłoszenia techniczne mające na celu weryfikację drogi przelewu przez banki pośredniczące. Pracownicy twierdzą że od piątku nie uzyskali jeszcze odpowiedzi od tych banków.
Możecie mi doradzić co jeszcze mogę w tej sprawie zrobić?
BylemSimpem

@Rafcio Mnie SEPA do Niemiec idzie dwa, trzy dni.

GtotheG

@Rafcio

>  zaksięgowany na rachunku odbiorcy 11.07.2023 


skoro zaksięgowany u odbiorcy, to nie zgubiony. Co masz ma myśli?

Rafcio

@GtotheG mowa tu o kolejnym przelewie.

Jeden zrealizowany w czerwcu Księgowany na koncie odbiorcy na kolejny dzień. O przelewie z 5 lipca nie iem nic go dziś (to już ponad tydzień). Przelew z 7 lipca zaksięgowany u odbiorcy 11 lipca

GtotheG

@Rafcio no to masz na pewno jakieś potwierdzenie nadania tego przelewu. Reklamacja pisemna do banku i mają chyba 2 tygodnie na odpowiedź oficjalną.

Zaloguj się aby komentować

Wbijam dziś na hejto sprawdzić jak to wygląda, bo wszyscy uciekają z wykopu. Myślałem że znajdę tu jakieś ciekawsze treści, a tu szczenięce żebranie. Panie, słabo to wygląda.
dlugiigrubyiniepenis

Nie od razu Kraków zbudowano chłopcze

PanHeniek

@Rafcio Chwilowo jest mały wysyp, szok i niedowierzanie. Ale są fajne treści. Wrzuć żebropiournki i parę innych rzeczy na czarno i jakoś będzie

Exodus30

Dobra, dobra. Masz pioruna na zachętę

Zaloguj się aby komentować

Zostań Patronem Hejto i odblokuj dodatkowe korzyści tylko dla Patronów

  • Włączona możliwość zarabiania na swoich treściach
  • Całkowity brak reklam na każdym urządzeniu
  • Oznaczenie w postaci rogala , który świadczy o Twoim wsparciu
  • Wcześniejszy dostęp, do wybranych funkcji na Hejto
Zostań Patronem