Społeczność
Transport
Transport. Drogowy, kolejowy, lotniczy...
Zostań Patronem Hejto i tylko dla Patronów
- Włączona możliwość zarabiania na swoich treściach
- Całkowity brak reklam na każdym urządzeniu
- Oznaczenie w postaci rogala , który świadczy o Twoim wsparciu
- Wcześniejszy dostęp, do wybranych funkcji na Hejto
Jak myślicie że na naszych drogach się nie da to kilka przykładów że się da
1. https://4trucks.pl/aktualnosci/16587/kierowca-zestawu-25-25-m-ukarany-mandatem-za-jazde-po-polsce
2.https://40ton.net/25-metrowy-zestaw-znowu-wpadl-na-s3-masa-calkowita-wyzsza-nawet-niz-u-finow/
2 wyżej leciało na nielegalny a ten tutaj jeździł po Polsce wzdłuż i wszerz mają dwie naczepy na pusto i testował czy się da i okazuje się że oczywiście że się da
https://40ton.net/zestaw-o-dlugosci-2525-metra-polskiej-autostradzie-a2-barwach-duzego-polskiego-przewoznika/
PiS totalnie zlał to zobaczymy jak nowy rząd ale już nawet Czechy wpuściły 25 metrów do siebie a w Polsce jak w lesie i się rozpinają na granicy albo walą na nielegalu miejmy nadzieję że nowy rząd dogoni UE
Ciekawy artykuł z grudnia:
https://40ton.net/25-metrowy-zestaw-na-probach-i-pokazach-w-polsce-scania-szykuje-demo-na-2024/
Jak wyjaśnia bowiem Scania Polska, ministerstwo jest otwarte na rozmowy o teście, ale trafia na sprzeciw ze strony zarządu dróg. Niemniej dyskusje na ten temat trwają i niewykluczone, że właśnie ekologiczne postulaty przeforsują to rozwiązanie na wybranych trasach.
Ciekawe jak argumentują ten sprzeciw, i kto ostatecznie jest sprzeciw (żeby nie było, że prywatna ex. Kulczykostrada bo chce coś na tym ugrać)
@ivanar a zarobimy na takich składach?
25m pod 50 ton to żadne halo w porównaniu do rekordzistóq co w standardowym zestawie przekraczają 60T.
Ile to rekord tranzytu na polskich drogach wynosi, 64T?
I to potwierdzony bo złapany przez ITD. A ile niepotwierdzony w ten sposób?
Oczyma wyobraźni widzę sznur takich 25m zestawów jadących A4 z okolic opola w stronę zgorzelca.
I jeden z kierowców wrzuca lewy kierunkowskaz ... xD
Zaloguj się aby komentować
Katastrofa lotnicza w Bandundu – wydarzyła się 25 sierpnia 2010 o godzinie 13:00 w Demokratycznej Republice Konga. Podchodzący do lądowania samolot Let L-410 Turbolet linii Filair uderzył w budynek niecały kilometr przed progiem pasa lotniska. Nie było ofiar na ziemi; spośród 21 osób obecnych na pokładzie ocalał jeden z pasażerów.
[...]
Przyczynę katastrofy wyjaśniły zeznania jedynego ocalałego z tragedii. Jeden z pasażerów wniósł na pokład dużą torbę wojskową, w której, jak się okazało, przemycał żywego krokodyla[5]. W czasie lotu zwierzę uwolniło się z torby; widząc poruszającego się po podłodze w tylnej części samolotu krokodyla, pasażerowie wpadli w panikę i, chcąc oddalić się od zwierzęcia, raptownie przemieścili się ku przodowi samolotu. Spowodowało to przesunięcie środka ciężkości maszyny; pilot stracił panowanie nad nieodpowiednio wyważonym samolotem i, będąc w trakcie końcowego podejścia na małej wysokości nad ziemią, nie zdołał zapobiec katastrofie[3]. Żołnierze MONUSCO potwierdzili, że wśród szczątków rozbitego samolotu znaleźli żywego krokodyla, którego musieli uśmiercić, by móc przeszukiwać wrak[6].
https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotnicza_w_Bandundu#demokratycznarepublikakonga #kongo #katastrofylotnicze
He ale głupi wypadek
Brzmi jak scena z walaszka xd
Zaloguj się aby komentować
Tramwaj kolejki linowej Wuppertaler Schwebebahn mijający tramwaj na drodze.
Wuppertaler Schwebebahn – urządzona w Wuppertalu najdłuższa na świecie linia kolei podwieszanej. Poza Niemcami (2022) ten rodzaj transportu istnieje tylko w Japonii[2]. Długość sieci 13,3 km, liczba stacji 20.
Źródło: https://www.facebook.com/groups/tramsaroundtheworld/posts/1643729509787600/
#niemcy #tramwaje #kolej #transport
Zaloguj się aby komentować
Kandydat na radnego obiecuje... budowę metra
Budowa linii metra z dworca PKP w Bielsku-Białej przez Cygański Las i Wapienice do Jaworza, odrodzenie potęgi sekcji bokserskiej BBTS oraz wprowadzenie zakaz wjazdu samochodów z obcą rejestracją do centrum miasta - to propozycję Rajmunda Pollaka, który kandyduje do Rady Miejskiej.https://bielsko.biala.pl/aktualnosci/38625/kandydat-na-radnego-obiecuje-budowe-metra
/ edit a teraz widzę, że to news z 2018
#bielskobiala #polska #komunikacjamiejska #metro
chyba chłop nie wiem co to znaczy budować metro i jakie koszta się z tym wiążą
A jaka to jest obca rejestracja jak teraz już nie ma obowiązku wymiany tablic? xD
@Deykun Gościu pewnie pograł sobie przez weekend w Sim City, doszedł do wniosku, że zarządzanie miastem jest śmiesznie proste i można sobie stawiać domki i sklepy albo pociągnąć linię metra z dworca kolejowego do tężni w Jaworzu.
Zaloguj się aby komentować
Źródło: https://www.tiktok.com/@citiesbydiana/video/7343288182877834539
#us #stanyzjednoczone #transport
Dość ciekawa forma i przekaz... O ile sam nienawidzę jeździć zbiorkomem i za każdym razem kiedy sytuacja mnie zmusza do tego mam potem problem zdrowotny, to z drugiej strony niewyobrażam sobie całkowity brak publicznej komunikacji zbiorowej.
Problemem zawsze jest po prostu jej wykonanie, dowolna kombinacja z: nie jeździ tam gdzie chcę, kiedy chcę, nie dojeżdża wystarczająco szybko, czy jeżdżą nią zaszczani bezdomni, ale nawet bez nich higiena w środku czasem przypomina kibel na dworcu lat 90tych...
Zaloguj się aby komentować
Wojna
Treść dla dorosłych lub kontrowersyjna
Nagranie
Artykuł: https://www.newstalk.com/news/it-will-save-millions-being-printed-irish-rail-launches-long-awaited-e-ticket-system-1635118
Źródło nagrania: https://www.tiktok.com/@garron_music/video/7327366925023989024
o co chodzi? Nie muszą drukować biletów? My też nie musimy... Ale akcent boski i nie wiem czy on o tym mówi z agresją czy to jest normalna intonacja
Zaloguj się aby komentować
tl;dr taki mamy klimat i szansa na reakcję była niewielka.
Sieć trakcyjna w okresie zimowym ma tendencję do pokrywania się lodem - to wiemy i staramy się temu przeciwdziałać, np. poprzez smarowanie przewodów jezdnych specjalnym preparatem. Niestety, fizyka jest tutaj nieubłagana - jeżeli pada marznący deszcz albo mokry śnieg, to przewody oblepią się lodem. Na domiar złego - przewód jezdny pod obciążeniem się grzeje (prąd zasilający pociągi to rząd kiloamperów - dla porównania, grzejniki elektryczne to rząd kilku ~ kilkunastu amperów), powodując roztapianie się tej warstwy od środka i marznięcie od zewnątrz. W nocy, gdy ruch jest mniejszy - zamarza całkowicie, tworząc trudną, a czasem niemożliwą do przejechania przeszkodę.
Maszynista, który zauważy nadmierne iskrzenie (a czasem po prostu zapalony łuk), powinien w pierwszej kolejności podnieść drugi pantograf (zasadniczo podniesiony jest tylko jeden, tylny) - wówczas pierwszy pantograf powinien "przeszorować" sieć, a drugi pobrać z niej prąd. Niestety, jeżeli warstwa lodu jest zbyt gruba - albo zapala się łuk (co może uszkodzić zarówno elementy sieci, jak i pantografu), albo prąd przestaje płynąć, a pociąg - jechać.
Jeżeli już zatrzymamy jakiś pociąg - cała reszta stoi za nim, a ściągnąć go można tylko lokomotywą spalinową - oczywiście takowa najpierw musi przybyć na miejsce. Dalsze postępowanie to "przeciąganie" pociągów elektrycznych przez lokomotywy spalinowe, do czasu usunięcia usterki (w tym przypadku oblodzenia) z sieci. Co oczywiście trwa i znacząco zmniejsza przepustowość linii kolejowej.
No to powstaje pytanie: czy można było zrobić tak, żeby opóźnień nie było? Niestety, jest to mało realne. Smarowanie sieci preparatem antyoblodzeniowym daje efekty, ale tylko do pewnego stopnia. Jeżeli dojdzie już do oblodzenia, jedynym sposobem jest mechaniczne strącenie lodu przez pociągi sieciowe - a tych mamy ograniczoną ilość i nie wyślemy ich wszędzie (a dodatkowo w takiej pogodzie część z nich już usuwa skutki awarii). Nie da się też w razie ostrzeżenia meteorologicznego zastąpić wszystkich pojazdów elektrycznych spalinowymi - nie ma ich tyle, ponadto mają mniejszą moc i rozwijają mniejszą prędkość, więc takie rozwiązanie i tak spowodowałoby opóźnienia.
Aby uniknąć jakichkolwiek utrudnień, dyspozytorzy musieliby ZANIM dojdzie do awarii trafnie wytypować miejsca, w których sieć jest oblodzona i skierować tam pociągi sieciowe - oczywiście pod warunkiem, że tych miejsc jest mniej, niż pociągów sieciowych. Przy takiej pogodzie jak dzisiejszej nocy - w zasadzie nierealne.
Także pozostaje nieco wyświechtane "za utrudnienia przepraszamy" - a gdzieś z tyłu głowy świadomość, że cała masa ludzi właśnie gdzieś marznie, żeby przywrócić ruch.
Bonus - tutaj już mamy bardzo konkretne oblodzenie https://www.youtube.com/watch?v=RZ1ySYIR94s
#kolej #transport #ciekawostki
@REXus hyhyhyhy debile.
Montujesz w pociągu baterie kilka kwh na takie wypadki. 2 m przed pantografem montujesz grzałkę do drutów indukcyjna. Takich grzałek używają np mechanicy żeby podgrzać zapieczona śrubę. Zaraz za grzałką montujesz dyszę do przedmuchiwania od sprężarki coby roztopioną wodę zdmuchnąć z drutów. Przy grzałce indukcyjnej montujesz termometr bezdotykowy. Modulujesz moc grzałki tak żeby drut miał więcej niż 25 stopni coby rozpuściła się woda wewnątrz. Jeśli powstaje łuk i jest podejrzenie lodu wlaaczasz te 3 rzeczy na raz zasilając z tej baterii. Problem solved.
Hyhyhy debile
Hyhyhy debile. Za mniej niż 1000zl problem rozwiązany.
Montujesz dokładnie w tej kolejności co podałem. Tylko do wtyczki 230 zamiast uziemienia podajesz potencjał z pantografu coby iskry z sieci nie skały mi na kuchenkę indukcyjna i na sprężarkę.
Jaki dokumentację techniczną wyślij im ten wątek, skriny porób tylko kolejności nie pomyl bo to ważne.
1% z oszczędności uzyskanych przez użycie patentu proszę przesłać na moje konto:
Bank Pocztowy S.A. O/Toruń nr 77 1320 1120 2565 1113 2000 0003
Komentarz usunięty
Zaloguj się aby komentować